a small relaxing typing game made mostly in one saturday :)

sit back and cook up some cute recipes with this little shiba chef and some chill beats


big thanks to our team + floaters

code: jerry feng | twitter

art + code: judy chen | carrdtwitterinstagram

music: aidan coutts | instagram

sound: silverpine project | linktree


instructions

type the word above an ingredient to pick it up

type 'place' to put what you're holding on the bench

type 'cook' to cook what you're holding

press [enter] to auto combine things on bench or fulfill order

press [esc] to clear bench


recipe book

> cook, = combine

 > 

 >  


 +  = 

  > 

 = 

 +  = 

  +  = 

  +  +  = 

  > 

 = 

  +   =

StatusPrototype
PlatformsHTML5
Rating
Rated 4.7 out of 5 stars
(172 total ratings)
Authorsjub, jerry
GenreSimulation
Made withPhaser
Tags2D, Arcade, Casual, cooking, Cute, Minimalist, Pixel Art, Relaxing, Singleplayer, Typing
Average sessionA few seconds
InputsKeyboard

Development log

Comments

Log in with itch.io to leave a comment.

Viewing most recent comments 1 to 40 of 89 · Next page · Last page

this is a fun game

Love this game! Some of the words are a bit confusing but aside from that it is amazing. The art and graphics are so cute! <3

(+2)

this game is so fun omg. it took me a little bit to realize how to play though lol. I love this game so much tho -3-

so funn i love the way the pressure builds-not too fast, not too slow, and the drawings are great :)

(-1)

Yooo this game is so good :D!!!! But...this thing had me spell,"Gang bangs" and the N-word (sorta) one time 0_0.

I was showing my mom the game and it made her type jiz.... so

Damn I thought it was just me.

(+3)

I love this game so muchh :(

Even though took me awhile to realize I had to cook food while holding it and that rice could be cooked twice -3- ...

It was such a fun and relaxing gamee! I love how we can type and produce lil' foods out of it <3 

Although, as I got farther in, it got pretty challenging and it took me by surprise! xD Still love it tho!


  

(+1)

loving this game

WHAT- HOW'D YOU GET SO MUCH?!?!?

(1 edit) (+1)

A very cute but pressuring game. Now I can type "cook" and "place" faster just because of this game.

(+1)

This game is super fun! I got 1079 on my first try :D Great game to practice your typing skill and learn new vocab!

(+1)

Really cute and creative! I got 760

good idea but game breaks too often like cant read text or cant select it

i got 565

(1 edit)

I was panicking at the last words ngl, they kept giving me the one where you needed to make the rice, nori, and egg too lol

(first try too :D)

ima use this to help with typing

great game btw!

(+1)

Really interesting ideas and visuals! The foods are extremely adorable and healing, which makes me want to make more and more.

(+1)

highest score 1495! got some crazy words toward the end haha

how do you make the rice ball thing?

cook the rice 2x

my high score :3

was fun <3


(+1)

this brings me back to those old computer typing games (the garfield one specifically) - such a lovely experience, thank u sm

(+1)

Once you get the hang of it, it really is relaxing and fun. Very cute game!

(+1)

This is such a cute and fun game. I'd love to see it full-fledged.

(1 edit) (+1)

I can't figure out how to make the rice ball on the stick :(

I figured it out :D

It took me awhile to get the hang of but i got used to it! :)

(+1)

This game is sooo cute and creative!! I love it!

(+1)

Really cute game!

(+1)

Eeeekk!! This game is adorable and cozy! I like your art style a lot! It's also a bit challenging, which is the good part!! Ahhh, I'm dying of cuteness!! And the typing one to interact with thing is pretty unusual.. but creative at the same time! Keep up the good work! ^^

when the dog wants the rice without the green stuff on it what do i do, pretty confused on that part

you cook it again, sorry if that sounded aggressive

The game is adorable, i love it ❤ 

Just one problem though, my keyboard is Turkish and the letter "i" doesn't count in any typing game for some reason... Does anyone know a solution?

You can try Copy pasting the letter "i"? I'm sorry I don't know what else to do other than get a new keyboard tbh

Didn't work... It was a good idea though, thanks :)

(1 edit)

Np, if I get anymore ideas on how to fix it I'll tell you. Best of luck, friend!

how do u make the lil white ball thing??

cook rice twice :) 

(+1)

I got a little lost at the beginning but as I progressed I got the hang of it, just wished the instructions were clearer at the start! But other than that it actually helped me with my typing speed and me trusting myself to type the right word properly, it's quite an educational and fun game although it was like when parent birds kick their children off the nest...

this is hard for me

(+1)

cute, unique idea!!

(+1)

OMG i loved this game before but now that it's updated i love it even more!!

(+1)

Cute and nice concept!

(+1)

cute game! kinda wish there was a pause button but I guess it becomes a stamina challenge without it haha

either the game is difficult or im stupid.... its probably the 2nd option

(+1)

I had so much fun with cute dogo in the cafe. We made a lot of food. MUCH WOW VERY STRONGK! Thank you to all of your team member who made this game ;-;


(+1)

got to 1060 :D this was really fun!

(+1)

a really great game, my current score is 471 which is amazing for me :)

Viewing most recent comments 1 to 40 of 89 · Next page · Last page